Hyresadministratör till Familjebostäder i Göteborg

Publiceringsdatum: 2023-01-25

På Familjebostäder tar vi inte bara omsorgsfullt hand om våra drygt 19 000 bostäder. Vi erbjuder även ett bekvämt och bekymmersfritt boende med hög grad av service. Dessutom bidrar vårt arbete och olika satsningar till Göteborgs Stads utveckling. Vi söker därför dig som tycker om vårt uppdrag och vår vision; Vi skapar morgondagens boende - tryggt, trivsamt och klimatvänligt, tillsammans med göteborgarna.

Familjebostäder är en del av Framtidenkoncernen som ägs av Göteborgs Stad. Läs mer på www.familjebostader.se

ARBETSUPPGIFTER

Till vår hyresadministrationsgrupp söker vi en kollega. Familjebostäders intäkter består av våra hyresgästers hyror. Gruppen ansvarar tillsammans för avisering/debitering av hyror, inbetalningar, registervård i fastighetssystemet, bokföring, avstämningar och bokslut. Detta sker såväl på månatlig basis som årsvis.

Alla former av hyresförändringar och debiteringar administreras och hanteras av gruppen. Det kan bland annat röra sig om individuell debitering (IMD) av varmvatten samt hyresförändringar och rabatter i samband med ombyggnadsprojekt etc. Ansvaret för bolagets hyresfordringar ligger även det på hyresadministrationsgruppen, men kravhanteringen sköts av en extern part.

Kontakt och dialog med våra med hyresgäster är en viktig del av arbetet. Även om bolagets kundservice hanterar de flesta av hyresgästärendena.

Som hyresadministratör har du också kontinuerlig dialog och samarbete med andra kollegor inom organisationen så som uthyrningen, ombyggnadsgruppen och självklart kollegor inom förvaltningen.

KVALIFIKATIONER

Vi söker främst dig som har praktisk erfarenhet av hyresadministration. Du har ekonomisk gymnasieutbildning med goda kunskaper i redovisning genom minst ett par års praktisk erfarenhet inom redovisning då du arbetat med bokföring, avstämningar och bokslut Det är meriterande om du har någon ekonomisk påbyggnadsutbildning.

Inom ekonomi och hyror är det viktigt att det blir rätt så du behöver vara en noggrann person. För att teamet och vår hyresadministrationsprocessen ska fungera behöver du vara ansvarsfull och självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter och uppdrag i processen. Samtidigt behöver du även vara flexibel för att stödja och hjälpa dina kollegor när det behövs.

Samarbete tycker vi är viktigt och vi söker dig som tycker som oss. Tillsammans i arbetsgruppen kommer vi ytterligare att utveckla arbetet inom hyresadministration.

Kontakt och dialog med hyresgäster är en del av arbetet så du behöver vara både serviceinriktad och besitta ett stort mått av social kompetens. Med förmåga i samtalen vara tålmodig och lyhörd för att ibland även kunna hantera lite mer utmanande samtal.

Vi använder fastighetssystemet Fast2 och ekonomisystemet Agresso så om du har erfarenhet av dessa system är det självklart värdefullt.

Du talar och skriver svenska obehindrat och kan kommunicera på engelska. Behärskar du något annat språk är det ett plus.

ÖVRIGT

Familjebostäder är ett av landets största allmännyttiga bostadsföretag. Vi omsätter 1,7 miljarder kronor, har en balansräkning på 10 miljarder kronor och investerar och renoverar för cirka 800 mnkr till 1 miljard kronor årligen.

På ekonomiavdelningen jobbar tolv ekonomer med att hantera bolagets ekonomiuppdrag och bidra till en effektiv styrning av våra resurser. Avdelningen består av redovisning, controllerverksamhet och hyresadministration.

Vi strävar efter att utveckla och effektivisera våra processer. Att ta tillvara systemens utvecklingsmöjligheter och vad digitaliseringen i övrigt kan innebära är viktigt.

Arbetsplatsen finns på Södra vägen 12, Göteborg

Som en del av urvalsprocessen kan vi komma att använda oss av personlighetstest. På slutkandidat görs en bakgrundskontroll.

Familjebostäder är utsedda till ett av Sveriges Karriärföretag 2021, 2022 och 2023! Hos oss är stämningen trivsam och ambitionen hög. Vår värdegrund är PEPS och det innebär att vi på jobbet är positiva, engagerade, pålitliga och samspelta. Vi erbjuder ett utmanande och ansvarsfullt arbete i ett expansivt företag som tillhör Sveriges största bostadskoncern.

Framtidenkoncernen är Göteborgs allmännytta. Hos oss bor var fjärde göteborgare. Våra fastigheter med över 75 000 lägenheter är värda omkring 125 miljarder kronor och vi investerar årligen flera miljarder på göteborgsmarknaden. Vi är drygt 1200 medarbetare som varje dag jobbar för att göra Göteborg bättre.

Med fokus på att aktivt bidra till att Göteborg ska bli en jämlik och hållbar stad innebär det att du genom ditt jobb hos oss gör skillnad varje dag och därmed bidrar du till något som är viktigt på riktigt. Välkommen med din ansökan!

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnFamiljebostäder i Göteborg AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5561143941
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeRedovisningsassistent
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Familjebostäder i Göteborg AB söker en person till denna tjänst som redovisningsassistent med placerings i Göteborg. Om det låter intressant att arbeta som redovisningsassistent hos Familjebostäder i Göteborg AB skickar du in din ansökan senast 2023-02-12.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Redovisningskonsulter till EY, Göteborg

Ernst & Young AB söker en person till tjänsten som redovisningskonsult i Göteborg.

2022-12-22

Mer info

Senior redovisningsekonom till Ramirent, Göteborg

Meritmind AB söker en person till tjänsten som redovisningsekonom i Göteborg.

2023-01-10

Mer info

Redovisningsekonom till Medtanken Group, Göteborg

Omtanken Västerleden Vård AB söker en person till tjänsten som redovisningsekonom i Göteborg.

2023-01-10

Mer info