Kvalificerad redovisningsekonom med ansvar för helheten!

Publiceringsdatum: 2022-01-13

Arbetsbeskrivning

Till WCR i Halmstad söker vi dig som vill vara spindeln i nätet ur ett ekonomiansvarigt- och administrativt perspektiv! Vi erbjuder en bred och varierad roll med helhetsansvar för ekonomi inkluderat enklare administration. 

Ansvarsområden

Som ansvarig för ekonomin på WCR behöver du trivas med att vara den som sköter allt löpande - från mer ekonomiassistent-relaterade uppgifter och hela vägen igenom månadsbokslut, även löner inkluderat. WCR i Sverige verkar som det lilla, självständiga bolaget i den stora internationella koncernen. Rollen innebär att du arbetar tight ihop med kollegorna i verksamheten och även om du sitter ensam med ekonomin i Sverige så har du frekvent, ibland daglig, kontakt med dina kollegor främst i Tyskland, Holland, UK och USA (dit man också rapporterar). För årsbokslut samarbetar man med en extern byrå men för rätt person och med rätt kompetens och erfarenhet finns det inget som hindrar att även detta ingår i rollen. 
WCR Sverige är på en tillväxtresa och för rätt person finns också en utveckling i att ta sig an nya delar inom bolaget och av mer internationell karaktär.

Arbetstider

Tjänsten är i grunden en anställning om 100% tjänsgöringsgrad men med öppning för flexibilitet om deltid ca 75%.
Provanställning tillämpas.

Kvalifikationer

Framför oss ser vi dig som trivs i en familjär verksamhet där man agerar som ett självständigt bolag i en stor, internationell koncern. På sajten i Halmstad arbetar ett tiotal medarbetare fördelat på sälj, service/ produktion och administration. Trivseln är hög och man är måna om varandra. 
Du som söker har relevant eftergymnasial utbildning och kan med lätthet ta dig an såväl högt som lågt när det kommer till kund- och leverantörsreskontra, redovisning och löpande bokföring, månadsbokslut samt tillhörande rapportering. Även lönehantering av enklare karaktär ingår i tjänsten. Du har förmodligen arbetat ett antal år i liknande, producerande miljö. Du både trivs- och presterar som bäst när du själv har den övergripande bilden och du kan med lätthet röra dig på såväl detalj- som övergripande nivå när det kommer till uppgifter av ekonomikaraktär. Administrativa uppgifterna utgör en väsentlig del av jobbet och omfattar tätt samarbete med kollegor, säljsupport till kunder och leverantörer, inköp, hantering av frakt och administration kring logistik relaterat till ordrar. På det stora hela - hantering av dokumentation och administration som behövs för att bistå våra kunder på bästa sätt och på så sätt bidra till att verksamheten når sina uppsatta mål.
Du hanterar såväl svenska som engelska obehindrat både när det gäller tal och skrift och det är till stor fördel om du även behärskar tyska.
Systemmässigt förväntar vi oss väldigt god datorvana samt att du med lätthet kan ta dig an nya system. Att du har väldigt goda kunskaper i Excel ser vi som självklart.

Ansökan

Vi ser fram emot din ansökan med såväl cv som personligt brev!

Om företaget

WCR, West Coast Regasketing, startade upp sin verksamhet 1980 i USA med syftet att kunna ge service till kunder med olika fabrikat och modeller av plattvärmeväxlare. 1985 startade man egen tillverkning av packningar i bästa gummikvalitet och från 1998 pressar man även plattor till flera olika modeller av plattvärmeväxlare. Produktprogrammet utökas kontinuerligt.
WCR’s affärssidé bygger på att bolagets kunder inte skall behöva betala höga priser för att uppnå originalkvalitet och prestanda. 
WCR växer stadigt och finns idag representerat i USA, Sverige, Storbritannien, Holland, Tyskland och Korea. I Sverige är man representerade genom anläggningen Halmstad, vilken startades 1993. 
Verksamheten i Halmstad består av dels en serviceshop för Skandinavien och dels ett centrallager för Europa. Kunder återfinns bland såväl mindre lokala företag som stora globala verksamheter och över hela landet.
Verksamheten i Halmstad är i praktiken en komplett servicepartner för plattvärmeväxlare. Samtliga tjänster kan man i princip utföra såväl i serviceshoppen som på plats hos kund. Exempel på detta är att man gör rekonditionering, rengör på plats samt servar med utbytespaket, lagerhåller plattor (nya och begagnade) och packningar för alla kända fabrikat. Allt för att kunna ge våra kunder så snabb service och så minimerad stopptid som möjligt!

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnRandstad AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5562421718
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeRedovisningsekonom
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Randstad AB söker en person till denna tjänst som redovisningsekonom med placerings i Halmstad. Om det låter intressant att arbeta som redovisningsekonom hos Randstad AB skickar du in din ansökan senast 2022-02-03.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Kvalificerad Redovisningsekonom till marknadsledande företag inom livsmedel

Ogunsen AB (publ) söker en person till tjänsten som redovisningsekonom i Stockholm.

2022-01-19

Mer info

Redovisningsekonom med kundansvar till Nabo

Poolia Sverige AB söker en person till tjänsten som redovisningsekonom i Malmö.

2022-01-16

Mer info

Redovisningsekonom med intresse för lager och produktion till Engelhardt!

Ogunsen AB (publ) söker en person till tjänsten som redovisningsekonom i Göteborg.

2022-01-12

Mer info