Ekonomi- och administrationsansvarig till Hagmans Tak

Publiceringsdatum: 2025-10-06

Har du övervägt att arbeta inom administration, ekonomi, juridik-branschen? Positionen som redovisningsekonom hos Bravura Sverige AB är öppen och väntar på en lämplig kandidat - kan det vara du? Bravura Sverige AB söker en medarbetare på heltid som vill arbeta tills vidare. Kan det vara du?

Att bo i närheten av Stockholm kan vara en fördel för denna position, så om du redan bor i området bör du överväga att söka jobbet. Om du tycker att det låter intressant att börja jobba hos Bravura Sverige AB i rollen som redovisningsekonom så har de just nu en ledig tjänst som skulle kunna vara en perfekt match för dig! Sista ansökningsdagen till jobbet som redovisningsekonom hos Bravura Sverige AB är onsdag den tjugofemte mars 2026.


Jobbannons

Har du bred erfarenhet inom ekonomi och vill ta helhetsansvar för företagets ekonomi och administrativa processer? Rollen hos Hagmans Tak passar dig som trivs med stort eget ansvar och variation i vardagen, och som vill vara en nyckelperson i ett väletablerat, familjärt bolag!

Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Hagmans Tak har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Hagmans Tak en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget

Hagmans Tak är ett väletablerat tak- och entreprenadföretag med över 60 års erfarenhet i branschen. Koncernen består av sju lokala entreprenadbolag runt om i Sverige och sysselsätter totalt omkring 100 medarbetare. Hagmans Tak Stockholm AB har cirka 23 anställda och utför arbeten i Stockholmsregionen för både privata fastighetsägare, bostadsrättsföreningar och offentliga beställare.

Företaget kännetecknas av stabilitet, hantverksskicklighet och hög kvalitet i leveranserna. Med en kombination av lång erfarenhet och modern arbetsmetodik har Hagmans Tak byggt upp ett gott rykte som en pålitlig aktör i branschen. Samtidigt satsar man långsiktigt på att utveckla både medarbetare och arbetsprocesser för att möta framtidens behov.

Arbetsuppgifter

Som ekonomiansvarig erbjuds du en central och varierad roll där du får kombinera ekonomiarbete med personal- och kontorsadministration. Du ansvarar för hela ekonomiflödet, från löpande bokföring, avstämningar och fakturahantering till lönekörning, rapportering och årsbokslut. Rollen innebär även ett brett ansvar inom personaladministration så som anställningsavtal, intyg, utbildnings- och certifikatshantering samt onboarding av nya medarbetare. Utöver detta ingår administrativa uppgifter kopplat till exempelvis försäkringar, fordonsflotta, inköp och dokumenthantering.

Det här är en tjänst för dig som trivs i en självständig roll med stort ansvar och variation i vardagen. Du blir en nyckelperson i organisationen och ett naturligt bollplank till ledningen i ekonomiska och administrativa frågor. Samtidigt ges du frihet att utveckla och effektivisera processer, sätta struktur och bidra till företagets fortsatta utveckling och framtidssäkring.

Exempel på arbetsuppgifter:

  • Ekonomi – helhetsansvar för löpande bokföring, avstämningar, månadsbokslut, rapportering samt kontakt med revisor, bank och myndigheter
  • Personaladministration – ansvar för löner, anställningsadministration, intyg, utbildningar och certifikat
  • Administration & system – ansvar för försäkringar, fordons- och kontorsadministration, inköp, dokumentation och stöd i ledningssystem (BKMA)
  • Stöd till ledningen – administrativt och ekonomiskt bollplank, med fokus på struktur och budgetunderlag

Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper

Krav:

  • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi (t.ex. civilekonom, ekonomiprogrammet eller likvärdig YH-utbildning)
  • Minst 3–5 års erfarenhet från liknande roll
  • Erfarenhet av självständigt bokslutsarbete och vana att ta ansvar för hela ekonomiprocessen
  • Erfarenhet av lönehantering
  • God datorvana, inklusive kunskap i Excel och kunskap i ekonomisystem
  • Flytande svenska i tal och skrift

Meriterande:

  • Erfarenhet från byggbranschen
  • Erfarenhet av fakturering inom bygg, gärna med kunskap om omvänd betalningsskyldighet
  • God kännedom om kollektivavtal inom bygg (byggavtal)
  • B-körkort
  • Erfarenhet av HR/personaladministration

Rollen som ekonomiansvarig passar dig som trivs med stort eget ansvar och som inte räds att ta initiativ. Du är strukturerad, självgående och har förmåga att prioritera när flera uppgifter pågår samtidigt. Du är trygg och kommunikativ och trivs i en roll med många kontaktytor. Vidare är du prestigelös i samarbeten och trivs i en hands-on-roll där du får ett brett ansvar och kan göra skillnad i vardagen.

Övrig information

Start: januari 2026 Plats: Skärholmen, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse 

Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.

Har du frågor? Hör gärna av dig!

info@bravura.se

010-171 47 10

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.

Välkommen med din ansökan!

#Specialist

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnBravura Sverige AB
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer5567520803
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeRedovisningsekonom
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Bravura Sverige AB söker en person till denna tjänst som redovisningsekonom med placerings i Stockholm. Om det låter intressant att arbeta som redovisningsekonom hos Bravura Sverige AB skickar du in din ansökan senast 2026-03-25.

Källa: Arbetsförmedlingen

Till webb­ansökan »
Relaterade jobb

Ekonomiansvarig till Kungl. Skogs- och Lantbruksakademien

Invici AB söker en person till tjänsten som redovisningsekonom i Stockholm.

2025-10-02

Mer info

Redovisningskonsult med fokus på tillväxt och företagsutveckling

Academic Work Sweden AB söker en person till tjänsten som redovisningskonsult i Malmö.

2025-10-10

Mer info

Partille: Redovisningsekonom

Jobbakuten Väst AB söker en person till tjänsten som redovisningsekonom i Partille.

2025-10-14

Mer info