Verksamhetsledare Kafé och Konferens

Publiceringsdatum: 2025-07-03

Är du intresserad av att jobba inom administration, ekonomi, juridik? Positionen som redovisningsekonom hos Uppsala Missionsförsamling är öppen och väntar på en lämplig kandidat - kan det vara du? Vill du arbeta heltid hos Uppsala Missionsförsamling? Just nu letar de efter någon som vill ha en tjänst tills vidare.

För detta jobb är Uppsala den angivna tjänsteorten. Uppsala Missionsförsamling söker för närvarande efter ambitiösa individer som vill utvecklas i rollen som redovisningsekonom. Kolla in deras ledig tjänst och se om du har vad som krävs för att bli en del av deras team. Låt Uppsala Missionsförsamling hjälpa dig att uppnå dina karriärmål som redovisningsekonom! Ansök seast måndag den artonnde augusti 2025.


Jobbannons

Uppsala Missionsförsamling söker Verksamhetsledare inom kafé och konferensverksamheten

Omfattning: heltid, med tillträde 1 september 2025 eller e.ö.

Uppsala Missionsförsamling har en betydande roll i Uppsalas kulturliv med en kyrka mitt i centrala Uppsala. I arbetet som verksamhetsledare för kafé och konferens är du en viktig del i kontakten mellan församling och samhälle. Gudstjänster och varierade församlingsaktiviteter bedrivs tillsammans med omfattande uthyrningsverksamhet av lokaler till konferenser, konserter och mindre sammankomster för föreningar och företag. Kyrkans placering mitt i stan, med öppen verksamhet alla dagar i veckan, ett kafé och regelbundna konserter, sportaktiviteter och övningslokaler för nystartade och etablerade band skapar en dynamik där aktivitet och reflektion möts. En mer detaljerad bild av församlingens arbete finns att läsa på www.uppsalamissionskyrka.se Uppsala Missionsförsamling tillhör Equmeniakyrkan i Sverige med rötterna i den mer än hundraåriga frikyrkorörelsen. Den präglas av frihet i tolkningen av kristen tro och demokrati i den organisation som ger plats åt trons olika uttryck. Arbetsuppgifter och stödfunktioner Anställningens tyngdpunkt ligger i att planera och genomföra lokalbokningar/konferenser, löpande ekonomisk administration samt personalledning inom konferensdelen. Du har också en samordnande roll mellan församlingens olika verksamheter och samverkar med alla frivilliga krafter som bär upp församlingens arbete. Tjänsten är utformad för att skapa en naturlig kontaktyta mellan olika arbetsområden. Lokaluthyrningen hänger nära samman med ekonomiadministrationen, även om den senare också har många andra inslag, så som kafé, marknader, löneutbetalningar och allmän fakturahantering. Du samarbetar nära med en ekonomihandläggare med särskilt områdesansvar för kafé. Vi hoppas du har intresse av att fullfölja och utveckla en pågående ekonomiadministrativ process och där använder olika administrativa programvaror. Du har eget resultatansvar inom ramen för dina ansvarsområden i den mån dessa har en ekonomisk komponent. Du deltar i ekonomiutskottets och församlingsstyrelsens sammanträden. I ditt arbete har du stöd av styrelsens ekonomiutskott, personalutskott samt av ett antal andra generella funktioner (som vaktmästeri, fastighetsutskott). Vid hanteringen av särskilda ekonomiska eller juridiska frågor använder sig församlingen av inhyrd kompetens. Du blir närmaste samarbetsperson i ett sådant sammanhang. Slutlig utformning av tjänstens innehåll kan diskuteras med hänsyn till dina erfarenheter, intressen och kompetens. Formell kompetens och bakgrund Vi söker en person med formell ekonomisk utbildning på lämplig nivå (gymnasieekonom eller högre). Du skall dessutom ha flera års administrativ erfarenhet vilket också innefattar erfarenhet från arbetsledande uppgifter. Kunskap och förståelse för det ideella arbetets villkor – genom eget engagemang eller från anställning inom den ideella sektorn – är centralt. Erfarenhet från konferens- och kafésektorn är en viktig merit liksom erfarenhet av arbetsledning och gärna av anställda med varierad bakgrund – kulturellt, språkligt, etc. Vi utgår från att du har förståelse för kristen tro och församlingens värderingar. Stor vikt fästs vid social kompetens och personlig lämplighet för tjänsten. Meriterande är personliga egenskaper som innebär förmåga att inom en dynamisk verksamhet kunna se dess riktning och göra prioriteringar, skapa engagemang hos medarbetare och skilja mellan ”smått och stort” i konkreta situationer. Du är välorganiserad och noggrann, en tydlig kommunikatör och förstår att tillfälligt stressiga situationer kan uppstå i en kundorienterad verksamhet. Villkor Anställningens omfattning är 100 %. Tillträdesdatum är 1 september 2025 eller efter överenskommelse. Vi tillämpar 6 mån provanställning. Församlingens anställda är organiserade genom Vision, vars avtal och villkor för heltidsanställning utgör grunden för anställningsavtal. För den aktuella tjänsten tillämpas förtroendearbetstid. Viss tjänstgöring under helger kan förekomma.

Kontaktuppgifter för att söka mer information finns på kyrkans hemsida

Sista datum för ansökan är 25-08-18.Välkommen med din ansökan till: ansokan@uppsalamissionskyrka.se

Om jobbet

Antal tjänster1
ArbetstidHeltid
FöretagsnamnUppsala Missionsförsamling
LönFast månads- vecko- eller timlön
OmfattningTills vidare
Organisationsnummer8176005570
Typ av anställningVanlig anställning
YrkeRedovisningsekonom
YrkesområdeAdministration, ekonomi, juridik

Ansökan

Uppsala Missionsförsamling söker en person till denna tjänst som redovisningsekonom med placerings i Uppsala. Om det låter intressant att arbeta som redovisningsekonom hos Uppsala Missionsförsamling skickar du in din ansökan senast 2025-08-18.

Källa: Arbetsförmedlingen

Relaterade jobb

Kundorienterad redovisningsekonom inom skog och lantbruk

Oak Consultant Group AB söker en person till tjänsten som redovisningsekonom i Örebro.

2025-03-19

Mer info

Konsult inom ekonomi och redovisning

Avanta Ekonomi AB söker en person till tjänsten som redovisningskonsult i Uppsala.

2025-06-28

Mer info

Enhetschef till Bokslut och analys

Eskilstuna kommun söker en person till tjänsten som redovisningschef i Eskilstuna.

2025-08-01

Mer info